CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 19, 2010

momy...




Aku nampak dari jauh kawan aku ni. Cepat2 aku lari masok stor. segan. he2. aku nampak nanie, haha. Yg sebenarnya, aku dah nak brenti keja toh.Keja dah jadi tak seronok semenjak kawan aku kena marah depan orang ramai sebab sembahyang. solat? Bos Jepun cakap
'no'... takde kompromi ah.. Memang betol kerja pun suatu ibadat tapi ape makna bila dah jd cm ni? Aku tawu aku tak 'perfect' tapi aku nak cuba buat yg terbaik. Aku letak jawatan walaupun baru je naik pangkat. Harap ape yang aku buat ni betul. Memang naya kerja kat cito.
mcm2 tapi malas lah nak cerita.. Pape pun trima kasih kat Abg Shahril yg tolong adjust register toilet..HQ telefon pun dia yg bnyk bela.
nak resign dorg nak potong 10 hari gaji aku. nangis2 depan Shahril.
aku keja truk2 nak potong gaji plak, oh selama ni aku pegi keja mghabis duit mak pak aku jer.. makan, duit minyak semua.. takpe ah btahan sikit hari lagi nk dpt gaji..hmmmm
Abg Shahril pun nak resign jugakk katanya..
30 Jan 2010 aku start kerja dengan Maxis Broadband. Bnyk beza ah.
Bos maxis offer transport lagi. tak usah aku ckp. Katanya jangan bahaya kat Highway...

Monday, January 11, 2010

hari 1st keja


sibuk2 nak keja, sibuk2 nak balik.
8 jam berdiri tak boley duduk. tetiba jer kaki aku vibrate.
anset bunyi weyh. dalam stoking.HAHA.
Lapaq nak balikk. tak mo rehat kat sini.
6.30? Eh aku belum Asar lagi nie.
Amik la register toilet. Kononnya nak pegi toilet?
mane ade register surau dekat cito
Bos Jepun tu ingat aku silap arah toilet la.
Hantar Kak Kalai kejar2 aku tunjuk arah toilet..wekk..
orang tak nak pegi toilet pun.
Bos Jepun tu strict gilaa. dah la cakap pun tak faham.
Kalai cakap esok dapat bos lain. slow cikit.
boley buli dia..

Tuesday, January 5, 2010

Azam baru~

Mat Azam to still yang lama. Keja dia nyibuk hal orang!
Dia cari aku kalo ade hal je.

*Kumpul duit untuk Nikon. HAHA.
Mlwk je.

me: Mak, duit keje nak watpe ek? Berjoli?
mom: haihh, taroh untuk masa depan.
me: ok3.

Monday, January 4, 2010

Turunkan Berat Badan dengan ketawa...heeee

aku dedahkan rahsia aku ramping~
hahak~
ta p jangan la selalu gelak..bahaya

WASHINGTON : Ketawa bukan hanya berfungsi sebagai penawar kesakitan tetapi turut berkesan mengurangkan berat badan kerana ia berupaya membakar sehingga 2.2 kilogram lemak setahun, kata saintis.
Sementara ketawa bersungguh-sungguh menggunakan tenaga sama untuk berjalan lebih 0.8 kilometer.
Ia didapati satu rangsangan menyebabkan banyak otot bergerak dan turut membantu jantung berdegup lebih laju.
Dr Maciej Buchowski, dari Universiti Vanderbilt [...]

Makna yang SEbenarnya.

.

Optimis: Orang yang jatuh dari Menara Eiffel, tapi ketika di pertengahannya berkata, "Tengok, aku tak cedera pun!"

Bapa: Pegawai bank yang tercipta secara semula jadi.

Konferen: Kekeliruan seseorang yang digandakan dengan berapa ramai orang yang menyertainya.

Air mata: Kuasa hidrolik yang terhasil akibat kekalahan tenaga.

Perbincangan berkumpulan: Suatu lokasi tempat semua orang bercakap, tiada seorang pun dengar dan akhirnya, tiada seorang pun setuju.

Klasik: Buku yang semua orang puji tapi tak seorang pun membacanya.

Senyum: Lengkungan yang boleh menyebabkan semua benda lurus kembali.

Dan lain-lain lagi: Suatu perkataan yang akan membuatkan orang lain fikir anda tahu banyak bendas lagi (walaupun sebenarnya tidak!).

Diplomat: Orang yang berkat, "Boleh blahlah dengan engkau' dalam cara diplomatsi dan halus, yang anda fikir ia bermaksud hendak membawa anda melancong ke negaranya secara percuma!.

ke mana.


elelelelehhh kontrol machoo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

National Geographic POD

Labels