CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, February 10, 2011

Tiru yer .


Tak boleh la awak, kalau awak nak tiru..kan.. Awak menyorok bawah mOtor boleh ?

Cara-cara Halus Menghalau Roomate Yang Haprak .



1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang kau dan bagitau kat roommate kau nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg kau & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate kau balik, jerit sekuat hati" horee...kau dah balik". Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia "Sepatutnya kau dah belah dah skrg"

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 " Tolong, kat mana aku berada ni?" dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kau kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan kau. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata "Dah merebak- dah merebak"

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap "Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi" sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat...Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate kau sambil berkata "Tak lama lagi...tak lama lagi"...

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, "Siot betul, kalah lagi"

8. Setiap kali roommate kau balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat "Horee...". bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap "Selamat Datang ke McDonald. Booleh saya ambil pesanan anda..." Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata "Eh, kau rupanya..."

10. Kata kat roommate kau "Ada pesanan penting untuk kau". Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap kau dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap "Eh...aku dah ingat". Lepas tu pengsan balik.

11. Bila roommate kau balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate kau bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.

12. Kalau roommate kau suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw kau perlu ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah kau. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate kau hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate kau.

14. Bila roommate kau tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.

15. Duduk & renung roommate kau dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam kau tengah tengok wayang.

16. Masa roommate kau tiada, ambil deodoran dia/kau. Lepas tu sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.

17. Kalau roommate kau ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd kau.

18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate kau sambil berkata "Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la...Macam teknik rebonding...". Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.

Fikir-fikirkan dan SeLamaT bErAmal...!!!!

Wednesday, February 9, 2011

Dunia Terhenti

So immensely touched .
Juga buat aku...
Yang tengah leka buat masa ni...Huwargh .
p/s: Best view with Streamyx :P

Friday, February 4, 2011

Tis Is The Man Who Isn't There

Where'd He go :P
Can you see him ?
You might say Liu Bolin likes to blend in.

Tetapi, pelukis Cina ini hanya memakai teknik 'camouflage' dan berdiri di belakang semak, di depan bendera dan sebagainya dengan bantuan beberapa orang pembantu. Kreatif kan ?












Thursday, February 3, 2011

Jutawan Segera .

Saya Aimi pada kali ini membuat satu entri tentang Pokke .
Lee, Tykah dan kawan-kawan yang seangkatan dengannya tolonglah . Aku cuma Tokey . Apa yang korang nak sangat hah ? Duit ? Sudah2 lah korang semakkan wall aku dengan perkataan Pokke tu . Malu aih . hihihi . Entri yang memang serabut kerana Assignment Undang-Undang dah ting tOng . Okay, tersebutlah kisah Pokke, di sini saya entrikan juga buat Tasyrif . Rupanya masih ada yang tak kenal dengan Pokke ni yer . So Tasy, saye kenalkan awak dengan Encik Pokke so? Chekedout ! yOyO .



sila klik untuk tumbesaran yang lebih dasyat .


PENDANG: Segelintir penduduk kampung di beberapa daerah di negeri ini dikatakan sibuk mencari sejenis haiwan daripada spesies cicak sejak dua bulan lalu yang didakwa boleh dijual dengan harga mencecah RM30,000 untuk dijadikan ubat tradisional.
Namun, reptilia yang dikenali sebagai cicak gekko-gecko itu didakwa sukar dijumpai dan ditangkap, tetapi terdapat penduduk kampung yang berjaya menangkap dan menyimpannya.

Daud Derani, 50, dari Kampung Paya Mat Inson, dekat sini, adalah antara penduduk yang berjaya menangkap haiwan terbabit yang turut dikenali dengan nama ‘Pok-Ke’ di kalangan penduduk berikutan ia mengeluarkan bunyi seakan-akan namanya itu dan boleh didengari dalam jarak hampir satu kilometer.

Daud ketika ditemui berkata, dia menangkap haiwan itu di dalam hutan di sekitar Nami, dekat sini kira-kira dua bulan lalu, namun dia hanya memperoleh saiz yang kecil iaitu kira-kira 20 sentimeter panjang dengan berat kira-kira 80 gram.

Difahamkan, reptilia berwarna kelabu keputihan itu hanya boleh dijual jika beratnya melebihi 300 gram.

“Saya tidak ada niat untuk menjualnya kerana saiznya agak kecil, tetapi saya difahamkan ada penduduk di Gajah Mati, dekat sini yang berjaya menangkap haiwan itu dengan saiz yang agak besar ditawarkan harga kira-kira RM30,000 oleh seorang tauke dari Sabah dan Ipoh kira-kira dua bulan lalu.

“Saya tidak tahu untuk apa kegunaannya, tetapi saya difahamkan ia boleh dijadikan ubat untuk penyakit tertentu,” katanya. Daud berkata, penduduk di beberapa kampung di Sik dan Baling turut sibuk mencari haiwan terbabit, namun belum pernah mendengar mana-mana penduduk yang sudah menjual haiwan itu.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Kedah, Rahim Ahmad berkata, cicak gekko-gecko bukanlah spesies yang dilindungi dan bukan menjadi kesalahan sekiranya ada individu yang menangkap dan membelanya.

“Habitat haiwan itu ialah di dalam belukar di sekitar rumah dan juga hutan, tetapi memang agak sukar dijumpai,” katanya. (Sumber: Metro 6/08/2010)

Ni ler Pokke, kalu yang baru nak kenalan tu, selamat berkenalan lah yer .

FB cutest faces .

Tetiba jer dapat tag photo dari sorang Minah ni nama dia
Ela Jane S. Gomez . Philipines .
Dia yang tag aku dia tanya aku pulak . tobat dia mesti nyampah .
Baca ape aku chat . Nah ambik . HAHA .


Ela Jane S. Gomez :
Are you the admin of fb cutest face ?
Aimi Amiza : Y u asked it
Ela Jane S. Gomez : Just want to know ? Are you ?
Aimi Amiza : Am i look so cute ?
Ela Jane S. Gomez : Y did u ask ?
Aimi Amiza : No . not me .
Ela Jane S. Gomez : Okay .




i want to submit the photo of my best friend.

http://www.facebook.com/timothyjohnhuey

he's name is TIMOTHY JOHN HUEY of makati.
he's nationality ; half filipino half german
age; 22.
height ; 5'10.
weight; 155lbs.
he's laguange ; english. german. a little bit of tagalog.

pls vote 4 him! :)) thankz a lot and godbless us all

sambil menulis sambil mempromot ye tak ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

Labels